21 stvar koju trebate napraviti prije lansiranja web stranice
Priprema za lansiranje web stranice uzbudljivo je vrijeme za mnoge ljude. To je trenutak kada trebate razmisliti o tome što treba doraditi, fokusirati se na promjene stila i potencijalne dizajnerske implementacije. To može biti malo zastrašujuće ako niste napravili popis da pravilno pratite sve zadatke.
Sastavio sam popis od 21 stvari koje trebate obaviti prije nego što lansirate svoju web stranicu kako biste se uvjerili da niste ništa propustili.
Dizajniranje Vaše Web Stranice
Dizajn vaše stranice jedan je od najvažnijih razmatranja na kojem trebate usredotočiti kada se pripremate za lansiranje web stranice. On je drugi po važnosti samo iza kvalitete sadržaja koji planirate hostirati, pa je zaista važno da dobijete dizajn kako treba.
Želite da vaši korisnici imaju dobro iskustvo kada posjete vašu stranicu. To je ono što će ih ponovno privući, što će vam pomoći da izgradite svoju korisničku bazu. Ispod je popis dizajnerskih elemenata na koje trebate usredotočiti kako biste učinili svoju stranicu sjajnom.
1. Pažljivo odaberite boje Vaše web Stranice
Pri odabiru boja za vašu stranicu primamljivo je uzeti lakši put i jednostavno koristiti zadanu shemu boja koja dolazi s vašim softverom za izgradnju web stranica ili temom. To nije nužno loša stvar, sve dok možete uskladiti shemu boja s vašim brendom i porukom. Ako niste zadovoljni svojim izborom boja, morate to riješiti prije datuma lansiranja.
Provjerite i odobrite sve boje na svojoj stranici, osigurajte da se držite boja svog brenda i ne birajte boje koje su previše ekstremne. Izbjegavajte shemu visokog kontrasta i boje koje ne funkcioniraju stilski i funkcionalno s estetikom i rasporedom vaše web stranice.
2. Odaberite odgovarajuće Fontove
Čitljiv sadržaj na vašoj stranici najvažniji je aspekt vašeg online prisustva. To znači da trebate osigurati da su vaši fontovi čitljivi i da odgovaraju stilu i poruci vaše web stranice.
Ako pokušavate prenijeti zabavnu i bezbrižnu poruku, pronađite font koji odgovara tonu i značenju te poruke. Ako hostirate poslovnu stranicu i trebate pokazati profesionalizam, tradicionalni, formalni font obično je najbolja opcija.
Držite svoje fontove dosljednima kako u veličini tako i u razmaku, i pobrinite se da su vaše rečenice i odlomci strukturirani tako da je sadržaj lako čitljiv. Ako prekrivate kontrastni tekst preko grubog pozadinskog boje, vaši posjetitelji će smatrati iskustvo čitanja neugodnim i napustiti će vašu stranicu.
3. Fokusirajte se na Brendiranje
Pobrinite se da vaša poruka brenda bude jaka i dobro predstavljena. Vaši posjetitelji ne bi trebali morati nagađati što dijelite ili prodajete. Moraju znati tko ste i što radite čim vide vašu početnu stranicu. Učinkovito brendiranje pomaže u učvršćivanju korisničkog iskustva i jačanju vašeg online prisustva. Trebalo bi započeti već s prvom interakcijom između vas i posjetitelja vaše web stranice.
4. Izradite i implementirajte Favicone
Favicon, također poznat kao ikona web stranice ili ikona kartice, pojavljuje se u kartici preglednika, pored naslova stranice. Favicon dodaje dodatnu profesionalnost vašoj stranici. Daje vašim posjetiteljima dojam da vam je stalo do prezentacije vaše web stranice i da ste uložili puno vremena i truda u izradu. Mali detalj poput favicona pomoći će stvoriti izvrsan prvi dojam, što čini puno vjerojatnijim da će posjetitelji ponovno koristiti vašu stranicu i usluge u budućnosti.
5. Povežite se sa svojim Društvenim Medijima
Bez obzira jeste li obožavatelj ili ne, društveni mediji su tu da ostanu. Postali su neizostavan dio svakodnevnog života mnogih ljudi, kako osobno tako i profesionalno. Stoga biste trebali imati prisutnost na što više društvenih medijskih platformi ako želite promovirati svoje poslovanje.
Možete odlučiti na koje od popularnih društvenih mreža se povezati, ali ako vaša web stranica ima izravnu vezu sa vašim Twitter i Facebook stranicama, to je dobar početak. Postoji mnogo različitih dodataka i alata za web stranice koje možete koristiti kako biste se povezali, stoga napravite istraživanje i vidite koji će vam najbolje odgovarati.
6. Postavite datum Copyrighta
Trenutni datum autorskog prava jedna je od najvažnijih stvari koju trebate uključiti kada prvi put lansirate svoju web stranicu, pogotovo ako je blizu kraja godine.
Ako koristite WordPress ili Joomla, vjerojatno nikad nećete morati brinuti o ručnom prilagođavanju ovog datuma. Međutim, trebali biste biti svjesni da ako ne ažurirate datum autorskog prava, vaša će web stranica izgledati zapušteno i napušteno.
Korisnici će obično izbjegavati stranice koje se ne održavaju redovito, a stari datum autorskog prava vrlo je vidljiv pokazatelj zapuštenosti. Datum autorskog prava također ima potencijal utjecaja na vašu SEO ocjenu, stoga ga treba držati ažurnim. Čak i ako su promjene koje vršite na stranici male, zapamtite ažurirati datum autorskog prava.
Sadržaj
Okej, kao što smo ranije spomenuli, sadržaj je najvažniji dio vaše web stranice. Dizajn je važan, ali sadržaj je apsolutni kralj. To je ono što će ili privući ljude na vašu web stranicu ili ih otjerati. Zato si ne možete priuštiti da bilo što bude pogrešno s sadržajem kad pokrenete svoju web stranicu.
7. Provjerite pravopis i uredite
Ako ste poput većine vlasnika web stranica, znate vrijednost dobro napisanog sadržaja, bilo da je to intervju, recenzija proizvoda ili vijest. Ako korisnici pronađu probleme s gramatikom, pravopisom i strukturom rečenica, dat će im dojam da ne obraćate pažnju na svoj sadržaj, ili još gore, da vam nije stalo do njega. Detektor AI može biti korisno sredstvo za otkrivanje bilo kakvih grešaka prije objavljivanja, osiguravajući da je vaš sadržaj besprijekoran i dotjeran.
Krivo napisane riječi imaju potencijal umanjiti vašu poruku, stoga budite što temeljitiji u provjeri pravopisa. Morate izbjeći stvaranje negativnog dojma, pa pažljivo provjerite prije nego što objavite na svojoj web stranici. Postoji mnogo online alata za provjeru pravopisa i gramatike koje možete besplatno koristiti, mnogi od njih su dodaci za WordPress.
Ako zaista želite podići svoj blog ili vijesti na višu razinu, razmislite o zapošljavanju urednika ili lektora. To će vašem pisanju dati profesionalan dodir, što će vam pomoći da se kvalitetno angažirate sa svojim čitateljima.
8. Testirajte funkcionalnost svoje web stranice
Testiranje vaše web stranice možda nije najzabavnija stvar na svijetu, to znamo, ali morate provjeriti je li svaki pojedinačni element ispravan prije nego što je lansirate. Provjerite jesu li vaši kontakt obrasci ispravni, kao i svi drugi funkcionalni dijelovi vaše web stranice.
Ako imate vještine programiranja, trebali biste razmotriti stvaranje vlastitih automatiziranih testova, pogotovo ako trebate provjeriti mnoge elemente i kompatibilnosti s preglednicima. Početna investicija vremena i truda dugoročno može isplatiti. Stvaranjem automatiziranih testova izbjeći ćete ručno testiranje, što znači da ćete imati dovoljno vremena za važnije stvari.
9. Provjerite CTA-ne i testirajte ih dvostruko
Ako pokušavate napraviti konverziju i navesti korisnike da nešto učine, poput prijave na newsletter, kupnje proizvoda ili slanja upita, trebat će vam poziv na akciju. Pobrinite se da se ističe i da je lako za vaše korisnike izvršiti. Ako proces učinite teškim ili neugodnim, ne možete očekivati da će posjetitelji vaše web stranice učiniti ono što ste planirali.
10. Otimizirajte veličinu slika
Vaša web stranica treba izgledati sjajno i istovremeno dobro funkcionirati. Da biste to postigli, možda ćete trebati optimizirati svoje slike kako biste osigurali da su pravilno dimenzionirane.
Ako objavljujete ogromne slike i fotografije na svojoj web stranici, možete očekivati da će vaši mobilni korisnici i ljudi s ograničenom propusnošću imati manje od optimalnog iskustva. Umjesto toga, pokušajte pronaći zlatnu sredinu između brzog vremena učitavanja i slika visoke kvalitete. S malo prilagodbe veličine, možete očekivati rezultate koji ne samo da dobro izgledaju, već omogućavaju i vašoj web stranici da radi brže.
Pobrinite se da sav sadržaj koji koristite pripada vama ili, ako nije, da imate sve potrebne dozvole za objavljivanje. To se odnosi na sav vaš grafički sadržaj, pa imajte sve spremno prije nego što počnete prenositi slike.
11. Uključite videozapise
Nisu svi spremni podijeliti video sadržaj na svojoj web stranici, pa se ne brinite ako ništa niste osmislili. Ako ipak imate neke videozapise koje želite uključiti (ili povezati), imate nekoliko opcija kako to učiniti.
Danas većina web stranica ne hosta vlastite video datoteke. Umjesto toga, koriste web stranice za dijeljenje videozapisa kako bi obavile veći dio posla za njih.
Možete stvoriti kanal na web stranicama poput YouTubea i Vimea i hostirati svoj sadržaj tamo. To vam omogućuje da povežete svoje videozapise ili putem jednostavnog URL-a ili ugradnjom na svoju web stranicu. Time se olakšava velik dio obrade vaše web stranice, što vam štedi troškove hostiranja velikih video datoteka.
Stres testiranje korisničkog sučelja
Sučelje vaše web stranice igra važnu ulogu kada je riječ o korisničkom iskustvu. Trebalo bi težiti tome da pregledavanje bude što glađe, s jednostavnom navigacijom i pretragom. Drugim riječima, korisnici ne bi trebali previše razmišljati kad pokušavaju pronaći nešto na vašoj web stranici.
12. Razmislite o razmatranju postavki
Pažljivo razmatranje izgleda vaše web stranice spada u kategoriju testiranja, ali vrijedi se vratiti. Što je lakše posjetiteljima navigirati vašom web stranicom, to će biti učinkovitija.
Korisnici su na internetu razmaženi izborom. Ako nešto na web lokaciji ne funkcionira kako se očekuje, prosječni korisnik će pronaći alternativu. Veliki postotak korisnika radije će otići nego se nositi s web stranicom koja je teška za navigaciju, stoga imajte na umu da vaši posjetitelji imaju mnogo drugih opcija.
Također, korisnici vjerojatno neće sudjelovati u izvještajima o pogreškama i rješavanju problema, stoga se morate pobrinuti da se sva testiranja obave prije nego što posjetitelji uopće posjete vašu web stranicu.
13. Povežite svoj logotip s početnom stranicom
Poveznica na početnu stranicu logotipa važna je značajka koju neke starije web stranice nemaju, iako je vrlo jednostavno implementirati. To je sjajna ideja jer omogućuje vašim korisnicima povratak na početnu stranicu klikom na vaš logotip. Poveznica na početnu stranicu logotipa dobar je element svake web stranice, pa se pobrinite da je uključite.
14. Testirajte gumbe
Ako imate više funkcija na svojoj web stranici, vjerojatno ćete imati gumbe povezane s njima. Svi se razlikuju po funkciji i svrsi, i trebat ćete testirati svaki od njih kako biste bili sigurni da rade točno ono što trebaju, bez izazivanja bilo kakvih pogrešaka.
Planirajte svoj SEO i implementirajte ga kao profesionalac
15. Provjerite svoje veze
SEO je teško odmah postići ispravno, ali morate se pobrinuti da ste obradili što je više moguće faktora. Veze prema drugim web stranicama i resursima moraju uvijek raditi ako želite iskoristiti sve prednosti koje SEO može donijeti.
Ako postoje veze koje više nisu aktivne, trebate ih ukloniti ili ažurirati s ispravnima. Pretraživači će kazniti vašu web lokaciju ako ne očistite kuću povremeno i osigurate da sve bude povezano i ispravno funkcionira, pa je vrijedno provesti čišćenje kuće.
16. Istražite ključne riječi
Komponenta ključnih riječi vašeg SEO-a je važna. Ako je vaš sadržaj pretrpan ključnim riječima, vaša će web stranica biti kažnjena i neće se često pojavljivati u rezultatima pretraživanja koliko bi trebala, ako uopće. To znači da morate uravnotežiti svoj sadržaj.
Ako koristite pravi broj ključnih riječi, izbjeći ćete zakopavanje glavne poruke u loše konstruiranim, prepunim rečenicama ključnih riječi. Nitko ne želi čitati takav materijal, a pretraživači će vas kazniti zbog toga, s manje posjetitelja koji će moći pronaći vašu stranicu na mreži.
17. Dodajte alternativni tekst za slike
Alternativni tekst još je jedan važan element SEO-a. Tekst se odnosi na vaše slike, i ako se koristi ispravno, može pomoći pretraživačima da odrede ispravan kontekst za vašu sliku kada sastavljaju rezultate pretraživanja.
Još jedna prednost alternativnog teksta je ta što, ako slika nedostaje, alternativni tekst pružit će trag o tome što bi trebalo biti prikazano. Ali glavni razlog za korištenje alternativnih oznaka je što poboljšavaju vaš SEO. Oznake pružaju pretraživačima važne informacije o slikama na vašoj web lokaciji.
18. Zaključajte svoju domenu
Vjerojatno ste svoje ime domene odabrali prilično rano u procesu razvoja web stranice. Ako je vaš pružatelj usluga hostinga odgovoran za uspostavljanje vaše domene, pobrinite se da mogu provjeriti sve vaše detalje domene. Ili ste to možda postavili interno. Tko god je odgovoran za vašu uslugu hostinga trebao bi vam pružiti sve potrebne detalje domene prije nego što krenete s pokretanjem vaše web stranice.
19. Dodatne postavke SEO-a
Ima puno dodatnih postavki SEO-a u koje možete zaroniti, pa se pobrinite da su sve potrebne postavke postavljene za vašu web lokaciju.
20. SEO Checklista
Kako bi olakšao svima koji se tek spremaju lansirati svoju webicu ili žele ponovno oživiti svoju webicu, složio sam detaljnu SEO checklistu koja Vam olakšati i ubrzava proces za 10x. Checklista sadrži 140+ pitanja, 30+ alata koje ja koristim svakodnevno, razvrstano u 7 kategorija.
Bez obzira radi li se o poboljšanju korisničkog iskustva , optimizaciji sadržaja ili povećanju prometa , ova checklista će ti pomoći identificirati potencijalne probleme i pružiti ti konkretne akcije za rješavanje istih.
Ako ipak misliš da su tvoji problemi previše tehnički zahtjevni i trebaš stručnu pomoć, uvijek možeš dogovoriti besplatni sastanak kako bi razmotrili tvoj problem i napravili veliki servis tvoje webice.
Pretplati se na besplatan Newsletter
P.S. Poslati ću ti besplatnu SEO checklistu + video upute koju koristim za svaki boost webice!